Asså, sorry=)

Oftast e de ju så nu för tiden att jag bara bloggar när jag e på kasst humör.. visst? Men jag ska försöka ändra på det.

Idag har jag varit på praktiken, mina damer och herrar... JAG TRIVS SOM FAN! Så underbara människor.. både de som bor där och de som jobbar där.. sen har jag ju lyckan att ha min fina klasskompis Joanna på avdelningen bredvid (även hon är en underbar kvinna)! Jag har aldrig tråkigt på praktiken.. och tiden går så fort! Jag har nära till gråt ibland när jag e där.. inte för att jag mår dåligt eller så... men, jag blir så emotionell... Man har sina moments med de boende... de är så söta.. berättar allt mellan himmel och jord... idag fick jag mata en dam som har alzaimers sjukdom.. hon kan inte prata..med munnen. men hennes ögon, och när hon ler mot mig... det är en konstig men underbar känsla..man ser i hennes ögon att hon verkligen uppskattar att jag är där med henne... det är obeskrivligt. När jag har min sista dag där så kommer jag grina, det lovar jag er... och även fast jag vet att de boende inte kommer minnas mig (dement avdelning) så kommer jag med all säkerhet gå dit och hälsa på. Jag älskar min praktik, det här är det bästa jag gjort när det kommer till utbildning och karriär.

Nu ropar min vackra dotter, vi ska leka!! Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0