Ännu ett värdetransport rån i orten

Det var väl bara en tidsfråga...



Två beväpnade rånare slog på fredagsmorgonen till mot en värdetransport i Eriksberg i Botkyrka söder om Stockholm.

Annons:

- Den ena var beväpnad med ett pistolliknande föremål och den andra med någon form av tillhygge, säger Christina Johansson vid polisens länskommunikationscentral till DN.se.

Rånarna ska enligt polisen ha kommit över en värdeväska innan de flydde i en blå Volvo mot E4. Ingen person skadades vid rånet, uppger polisen.

- Vi har en helikopter uppe som söker efter rånarna och ett flertal polispatruller finns på plats, säger Christina Johansson.

Larmet inkom till polisen klockan 09.21.

 

Källa: DN

 

 

Jag fattar inte hur man kan vara så desperat efter pengar så man utsätter människor för psykiskt och fysiskt lidande?

Sådana människor har man själv råkat ut för. Jag har inte blivit rånad, men för ett par år sen blev jag utsatt för ett bedrägeri, och det handlade om en del pengar, hur mycket tänker jag inte berätta, men jag kan berätta att jag fortfarande mår psykiskt dåligt..varje dag... Brottslingen fick sitt straff, men vad fick jag? Livstid i att försöka bearbeta det som hänt och försöka förstå vad jag gjort för ont för att förtjäna detta. I resten av mitt liv ska jag leva med att någon var så jävla elak och utsatte mig för detta.

 

 

Jag avslutar detta blogginlägg med att säga

 

Jag är trött på pengakåta människor som bara förstår för andra. Får människor att tänka "jag kommer aldrig mer att kunna lita på någon, aldrig!"

 

Nu ska jag umgås med min familj, min dotter och min sambo, som jag vet att jag kan lita på.

 

Sen vill jag säga en sak till min älskade mamma, låt INGEN trycka ner dig, aldrig! Jag vet att du inte heller har så lätt att lita på människor, det är tragiskt. Men vi älskar dig, jag och Max. Och Elicia förståss=) Vi älskar dig, glöm aldrig det=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0