Rainy day

Idag skulle mamma och jag ha gått till skansen, men när vi vakna imorse så ööösregnade det! Och åskade...det är mysigt med åska men samtidigt lite läskigt... eller, det är väl blixten man ska vara rädd för..med all rätt... blixten slog ner i en snubbe i filipstad idag... usch=/
Så, det blev inte skansen, men vi träffades ändå, Skärholmen med liten shopping och en god lunch!! Mamma käka carbonara och jag käkade en jättegod sallad=) När jag va påväg till Skäris för att möta henne, så sken solen så som den gjort hela veckan, typiskt.. lömskt sverigesommar-väder=) men man kan ju inteåka till skansen och chansa på att vädret ska bli bättre?! =)

I morse ringde Mine mig, hon lät glad! Jag fattade direkt varför;) För hon tog körkort i morse!! Så jävla grymt! Inte många som fixar det på första försöket;) Im so proud!

Har precis hängt tvätt... badrumsfönstret är alltid öppet hemma hos oss, och ibland får man oinbjudna gäster, som idag till exempel, en stor äcklig jävla spindel, han stod INTE på listan över VIP iaf... mesig som jag e ropade jag på Indo, som fick ta hand om den stora äckelspindeln...den dog. Känner mig lite taskig, djurvän som jag e! Men men... nu vet ni iaf vem ni ska skylla på om det blir regn imorgon! Sorry guys.... och, sorry Mr Spider.

Igår va jag hos BM igen=) den här gången var gudmor Carro med, hon e så söt=) Men hon hade lyckats bränna sig på axlarna, jågurt gumman!=)
Vi lyssnade hjärtljud och mätte magen, allt ser bra ut! Längtar massa!! Allt är nästan klart nu, bara några saker som fattas... skötväska och badbalja...undrar om det är nått mer? hmmm... undrar om hon kommer bli lika galen i att bada som jag?=) Badboll!

Min lilla Hjärtakatt ligger bredvid mig i soffan... stackars katter, det måste vara supervarmt för dem nu.. stekhett både inomhus och utomhus... på dagarna ligger dem helt utslagna på golvet å sover.. Chilly ligger på fönsterbrädan å sover...fönstret är öppet så det måste vara skönt och svalt för honom=) Dem brukar turas om att ligga där=)

Idag åt vi oxfilé till middag, så sjuukt gott!!! Det är ju inte varje dag man äter det=) Indo fick det av Johannes när han skulle flytta... Tack Johannes=)


Mina ben är så svullna...fötterna också, det blir ju inte bättre av värmen=(  Jag har fan hela Mälaren i kroppen känns det som.. men men, de e ju smällar man får ta;)

Snart ska jag och Indo sussa, mysigt att lägga oss tillsammans=) <3

Godnatt alla barn!!

Tjing Tjong



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0