Superfin jul!

Det har varit mycket åkande fram å tillbaka lite överallt, men va mysigt det har varit! Var hos Elicias farmor och farfar på julafton, åt massa god mat och öppnade julklappar=) Fick bl a massa kläder av farmor och en jättefin leksak av farbror Viktor=) å sen åkte vi till hennes mormor och morfar på annandagen på julmiddag=)
Hon fick massa fina julklappar där också... badanka,kläder osv! Hon tackar massor=)

Idag gick jag upp tidigt för jag skulle hem till en barndomsvän och fika och hämta en barnstol till Elicia som hon kan sitta i när hon äter. Kände att babysittern va aldelles för..dålig för att käka i=)

Sen mötte jag upp mine så åkte vi å handla nyårsmat! Helt sjukt att de e nyårsafton i övermorrn... det har varit ett bra år=)

Snart kommer väl Indo hem från studion antar jag...

Det är en sak jag tänkt på... ett tag faktiskt, som jag stör mig lite på.. Vill inte såra någon.

Men, kan folk sluta tävla om vem som ska hålla mest i Elicia? Alla får hålla, men det är ett evigt tjat. Jag kangå runt med Elicia på armen, och helt plötsligt kommer det någon årycker ifrån mig henne. Sånt känns mycket tråkigt.

Å kan alla sluta tjata om när dem ska få vara barnvakt? Jag har ett svar till er alla nu... Aldrig!! Iallafall om ni inte slutar tjata... Hon behöver ingen barnvakt, jag älskar att ta hand om henne,  skulle längta ihjäl mig om jag utan anledning lämnade ifrån mig henne över natten. Hon är bara 4 månader. Sluta att slita å dra i henne, det ÄR ingen tävling.  Jag vet att hon är älskad av många, det är helt underbart! Barn behöver mycket kärlek. Men det är påfrestande med alla dessa "Jag ska hålla henne"-tävlingar" För att inte tala om "jag ska berätta för dig hur man gör, Angelica"-tävlingar... Kan ni bara sluta? JAG är mamma till Elicia, ingen annan. JAG bestämmer över min dotter... Indo bestämmer iof också lite=P


Sammanfattning. Elicia är ingen leksak. Hon är människa. Hon är ingen tävling, hon är Min dotter.


Nu ska jag byta blöjja på henne=)

Puss å kram!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hon vinner i alla fall tävlingen omvärldens sötaste

tjej,så det så.

2009-12-29 @ 19:49:21
Postat av: Agnes

Va? Är det sant? Känns som en urfjantig tävling ju. Du har så rätt, det är en människa, din söta dotter, ingen leksak :)

2009-12-30 @ 10:02:45
URL: http://agneselisabeth.wordpress.com/
Postat av: Liz

Ja , men vad du än säger då jag kommer ner så SKA jag hålla i henne SÅDETSÅ;)

2009-12-30 @ 11:56:25
URL: http://annliz.blogg.se/
Postat av: Fanny

En sån body köpte Samuel till Alissa idag! Han är jättestolt över att ha shoppat kläder till henne, alldeles själv :) Gott nytt år på er!

2009-12-31 @ 22:07:39
URL: http://norpisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0